Berlingske Business

Heineken giver Carlsberg baghjul i Frankrig

epaselect NETHERLANDS BUSINESS HEINEKEN
Arkivfoto: Heineken-kapsler. Foto:

Ærkerivalen Heineken står Carlsberg som det foretrukne ølmærke på det yderst vigtige franske marked, som udgør 10 pct. af Carlsbergs profit.

Udviklingen på det franske marked er et klart udtryk for konsekvenserne af Carlsbergs nye strategi, som er gået fra aggressiv opmærksomhed på at øge sit salg til et fokus på indtjeningen.

Det skriver Børsen.

»Hvor vi tidligere var kendt som kongen af mainstream, så går vi nu efter den dyre ende af markedet. Det betyder, at det er ok, hvis vores markedsandele går lidt ned, hvis det samtidig betyder, at vi får bedre indtjening«, siger Carlsbergs landechef i Frankrig, Marc Vermeulen, til Børsen.

Carlsberg får bedre resultat end forventet

Investeringsbanken Morgan Stanley fremhæver dog, at det indtil videre ikke tyder på, at Carlsberg har været i stand til at kunne bibeholde den samme indtjening, da den også skrumper i takt med volumen.

Heinekens ølsalg i Frankrig er på årsbasis steget med 3,2 pct. i de tre måneder frem til medio maj, mens Carlsbergs ølsalg er faldet med 4,3 pct i samme periode.

NETHERLANDS BUSINESS HEINEKEN

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen