Berlingske Business

Heineken-CEO: Carlsberg er mest sandsylige køber af Grolsch

I forbindelse med ny spareplan skærer Carlsberg 2000 stillinger
ARKIVFOTO. Foto:

Carlsberg er favorit til at købe Grolsch. Sådan lyder vurderingen af Heinekens administrerende direktør, Jean-François van Boxmeer.

Det skriver Bloomberg News med henvisning til den hollandske avis De Telegraaf.

Jean-François van Boxmeer fortæller, at Heineken ikke er med i kapløbet om at købe det hollandske bryggeri Grolsch, da Heineken i forvejen er for dominerende i Holland til at købe bryggeriet.

EM i fodbold 2012, Danmark - Portugal (2-3). Helder Postiga, Por

Carlsberg er derimod den mest sandsynlige kandidat til at købe øl-mærket Grolsch, siger direktøren til avisen.

Det danske bryggeri er tidligere blevet nævnt som mulig køber af mærkerne Peroni og Grolsch, der ventes at blive solgt fra i forbindelse med fusionen mellem AB Inbev og SABMiller.

Morten Imsgard sagde tidligere i december til Ritzau Finans, at Grolsch ikke passede ind i Carlsbergs strategiske forretning, mens Peroni har været fremhævet som værende mere interessant for Carlsberg blandt andet fordi de er store i UK.

Samlet kan de to ølmærker være op til 1,8 mia. euro værd, svarende til omkring 13,4 mia. kr., vurderer Reuters.

/ritzau/FINANS

Carlsberg trodser modgang i Rusland

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen