Berlingske Business

Harboes ser stadig bedring trods flade resultater

Adm. direktør Bernd Griese på Harboes bryggerierne
Adm. direktør Bernd Griese på Harboes bryggerierne Foto:

Harboes fastholder forventningen om et "væsentligt bedre" resultat i 2013/14 i forhold til 2012/13 på trods af, at resultaterne for første halvår ikke har vist synderlig bedring.

Omsætningen i andet kvartal af regnskabsåret 2013/14 endte på 358,5 mio. kr. mod 346,0 mio. kr. i samme periode sidste år, mens driftsresultatet, EBITDA, er øget til 30,5 mio. kr. fra 26,2 mio. kr. Før og efter skat tjente Harboes 6,6 og 4,3 mio. kr. mod 6,8 og 4,7 mio. kr. i andet kvartal 2012/13.

Samlet for første halvår omsatte Harboes for 751,5 mio. kr. mod 728,6 mio. kr., mens driftsresultatet faldt til 63,4 mio. kr. fra 65,6 mio. kr. Før og efter skat kunne Harboes notere sig et resultat på 16,1 og 11,8 mio. kr. mod 23,8 og 17,3 mio. kr. for et år siden.

- EBITDA-marginen er stadig under pres i koncernens største forretningsområde, Harboe Nordic, som fortsat påvirkes af intensiv konkurrence og pres på priserne på samtlige hovedmarkeder. Samtidig fortsætter Harboes investeringerne i udviklings- og markedsføringsaktiviteterne inden for maltbaserede ingredienser og den videre udbygning af den internationale salgsorganisation uden for de nordiske markeder, skriver Harboes.

For hele året fastholder Harboes sine forventninger til et "væsentligt bedre resultat" end i 2012/13. Samtidig skriver koncernen, at den "positive udvikling" i andet kvartal ses fortsætte. Omsætningen ventes også fortsat at være i vækst i hele regnskabsåret.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen