Berlingske Business

Harboes nedjusterer forventningerne

harboe
bernd griese og harboe brygerierne døser øl ølkasser Foto:

Bryggeriet Harboes skruer op for markedsføringen og nedjusterer derfor sine forventninger til hele regnskabsåret 2016/17.

Der ventes nu et resultat på niveau med resultatet i 2015/16 - et overskud før skat på 51 mio. kr.

Det går ellers stadig godt for bryggeriet, som dog har mærket visse markedsmæssige udfordringer.

»Koncernens aktiviteter udvikler sig fortsat positivt drevet af et godt samarbejde med kunderne og et målrettet produktsortiment, som driver efterspørgsel og salg og især de internationale markeder viser fortsat attraktive vækstrater,« skriver Harboes i en meddelelse.

»Prioritering af strategiske investeringer, øget markedsføring til opbygning af varemærker og markedsmæssige udfordringer giver imidlertid anledning til, at Harboes Bryggeri justerer forventningerne,« fortsætter bryggeriet.

Tidligere ventede bryggeriet et overskud før skat på 65-75 mio. kr. i 2016/17.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen