Berlingske Business

Fremtiden på plads i Arlas topledelse

Danske Arla-fyringer falder på plads de næste tre uger
Arla Foto:

Arla har rykket rundt på de øverste pladser i koncernledelsen. Der tegner sig et billede af to klare kronprinser under administrerende direktør, Peder Tuborgh.

Fredag blev posen rystet på ledelsesgangen i den danske mejerigigant Arla. Resultatet er, at Peter Gjørtz-Carlsen (42) og Tim Ørting Jørgensen (51) med deres nye stillinger er kørt i stilling som kronprinser i luftlaget lige under administrerende direktør, Peder Tuborgh. Det skriver Jyllands-Posten.

Der er tale om to lovende herrer, der nu får chancen for at bevise deres værd på højeste niveau i Arla. Som konsekvens af den nye ledelsesstruktur overtager Peter Gjørtz-Carlsen ansvaret for salget i Europa, der tegner sig for 80 procent af Arlas samlede omsætning. Han kommer fra en stilling som koncerndirektør med ansvar for Arlas forretning i Storbritannien. Peter Gjørtz-Carlsen har været i Arla siden 2003 bortset fra en kort afstikker til Bestseller-koncernen.

Den anden kandidat til at overtage posten som administrerende direktør efter strukturændringen er Tim Ørting Jørgensen. Han har været i selskabet siden 1991, hvor han har opbygget et ry som problemknuser. Måske derfor overtager han nu ansvaret for vigtige vækstmarkeder som Kina, Rusland, Mellemøsten og Nordafrika. Der er svære markeder at operere på i øjeblikket, men hvis Tim Ørting Jørgensens mission lykkes kan udbyttet blive tilsvarende stort.

Tim Ørting Jørgensen har tidligere vist sig som en mand, der kan få tingene til at ske. Blandt andet var han ansvarlig for rekonstruktionen af Arlas brand i Mellemøsten efter Muhammed-krisen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen