Berlingske Business

Forbrugerkæmpe sælger over markedets forventninger

NETHERLANDS-AGRICULTURE-ALIMENTATION-DISTRIBUTION-UNILEVER
Foto:

Forbrugervaregiganten Unilever formåede i sit andet kvartal af 2015 at levere en underliggende vækst, der var noget stærkere end forventningen blandt de analytikere, der følger selskabet.

Unilever, der sælger dagligdags produkter under mærker som blandt andre Knorr og Rexona, præsterede i andet kvartal en underliggende salgsvækst på 2,9 pct. Det var lidt over forventningen i analytikerkorpset, der havde regnet med en vækst på 2,5 pct., fremgår det Bloomberg News.

Omsætningen lød i første halvår på 27 mia. euro, hvilket var en smule bedre end de 26,8 mia. euro, der var ventet i markedet.

Især salget i Latinamerika skal have bidraget til den positive udvikling i andet kvartal, rapporter Bloomberg News.

Unilever har i øvrigt fået et dansk islæt, idet A.P. Møller-Mærsks topchef, Nils Smedegaard Andersen, blev valgt ind i bestyrelsen i år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen