Berlingske Business

Fødevarekoncern sender støttepenge til danske producenter

Meny
Fra september vil 20 fødevarer i Dagrofas butikker indgå i en ny »køb dansk«-kampagne. Hver gang danskerne putter varerne i indkøbskurven sender Dagrofa 50 øre retur til producenterne. Foto: Morten Dueholm Foto:

Fødevarekoncernen Dagrofa lancerer en ny »vælg dansk«-kampagne, hvor de sender 50 øre retur til producenterne på 20 udvalgte varer.

»Vælg dansk – du køber, vi gi´r«. Sådan lyder sloganet til Dagrofas nye køb-dansk-kampagne, der starter i næste uge.

Dagrofa har udvalgt 20 populære varer, der indgår i danskernes hverdagsindkøb og mærket dem med et ”vælg dansk”-mærkat. Hver gang forbrugerne putter en af de udvalgte varer i deres indkøbskurv sender Dagrofa 50 øre tilbage til producenten.

Kampagnen kommer i kølvandet på, at Rema 1000 for to uger siden hævede prisen på mælk, for at kunne sende 50 øre retur til de danske mælkebønder per liter mælk. Hos Dagrofa forbliver prisen uændret, og det er således dagligvarekoncernen selv, der finansiere kampagnen for at »fremme udbud og udvikling hos danske producenter«.



»Vi gør os ingen forestillinger om, at vi redder danske landbrug eller arbejdspladser her og nu, men vi sender et klart signal og håber at skabe endnu mere fokus på de gode, danske varer,« siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

De fødevarer der indgår i kampagnen er populære fødevarer som hakket oksekød, kylling, gulerødder og en ny type mælk, som Dagrofa lancerer i samme anledning.

Kampagnen løber frem til nytår, men Per Thau vil ikke komme med et skøn på, hvor mange penge de danske landmænd får retur, eller hvad kampagnen kommer til at koste Dagrofa.

»Vi ved faktisk ikke hvad det kommer til at koste, det afhænger jo af hvor meget forbrugerne ønsker at være med til det her initiativ. Vi håber selvfølgelig, der er rigtig mange der har lyst til at købe de varer, hvor vi støtter med 50 øre, og så bliver det selvfølgelig til flere penge,« siger Per Thau og fortsætter

»Vi synes 50 øre per varer var et passende beløb, der kan stå mål med vares pris, og som vi også kunne finansiere.«

Kampagnen er, ifølge Per Thau, også med til at gøre opmærksom på, at Dagrofas butikker har et stort udbud af danske varer, der adskiller sig fra konkurrenterne.

Dagrofa leverer fødevarer til supermarkedskæderne Kiwi, Meny, Spar og Min Købmand, og »vælg dansk«-kampagnen vil blive lanceret i 630 dagligvarebutikker.

TV: Landbruget får endnu en hjælpende hånd

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen