Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Flødeboller giver millionoverskud til BonBon-skaber

Spangsberg Flødeboller - 2016
Det går strygende for Spangsberg Chokolade, der har tidoblet overskuddet i 2015. Udlandet står for døren for flødebolleproducenten. Free/Spangsberg

Sliksælgeren Spangsberg tidoblede overskuddet i 2015. Udlandet står på menuen for selskabet, der venter vækst.

Efter otte magre år har Spangsberg Chokolade fået salget af bolsjer og flødeboller til at give et millionoverskud til sin ejer og administrerende direktør, Michael Spangsberg.

Spangsberg, der kastede sig over kvalitetsflødeboller efter at have solgt sliksuccesen BonBon, kunne i 2015 notere sig tæt på en fordobling af omsætningen. Resultatet steg samtidigt fra 0,6 millioner kroner til fem millioner kroner.

»Vores omsætning er blevet så stor, at tingene begynder at løbe rundt. Det er vi meget glade for. Det tager noget tid, inden man slår igennem, men det har vi gjort nu,« siger Michael Spangsberg.

Spangsberg blev startet i 2008 og gav frem til 2014 underskud. Men de tider er vendt nu.

Google - 20160728223146463_org

»Jeg er en glad man. Det er lykkedes efter nogle år, hvor der er blevet båret meget hvede til bålet.«

»Det er en sjov rejse, fortæller direktøren, hvis interesse for flødeboller ifølge ham selv blev skabt af hans store kærlighed til slik som barn - ikke mindste udhulede franskbrød fyldt med flødeboller.«

Udsigten for Spangsberg Chokolade er yderligere ekspansion. Inden for produkter er der en hyldeblomstflødebolle på vej, som Michael Spangsberg beskriver som "helt fantastisk".

Konceptet med at lave kvalitetsflødeboller med nye smage skal samtidig bredes ud i verden.

Harley-Davidson - 201607282352

»Tyskland er verdens største marked for flødeboller, så der skal vi i gang. Og så er vi i gang i England og er ved at sende en container fyldt med flødeboller til USA. Det kan blive virkeligt stort,« siger Michael Spangsberg.

Senest har flere danske fødevaresucceser såsom Lakrids by Johan Bülow og Mikkeller inviteret kapitalfonde om bord, men Michael Spangsberg har ingen planer om at slippe tøjlerne, selv om værdien af Spangsberg er øget markant grundet overskuddet.

»Der er ingen planer om at overgive ejerskabet. Jeg har en søn, der meget gerne vil være med. Han læser lige nu, men når han er færdig, skal han ind i forretningen. Vi har en sjov fremtid foran os,« siger Michael Spangsberg.

slik

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen