Berlingske Business

Fastfoodgigant stopper som OL-sponsor

(FILE) MCDONALDS IOC OLYMPICS
McDonald's stopper som sponsor for De Olympiske Lege. Foto:

Fastfoodkæden McDonald's stopper sit langvarige engagement som sponsor for De Olympiske Lege.

Det meddeler Den Internationale Olympiske Komité (IOC) fredag.

- IOC og McDonald's annoncerer, at de efter gensidig aftale bringer deres verdensomspændende samarbejde til en ende, lyder det fra IOC.

Den amerikanske fastfoodkæde har været OL-sponsor siden 1976 og stopper sit engagement med øjeblikkelig virkning.

McDonald's vil dog være sponsor for vinter-OL i sydkoreanske Pyeongchang i februar 2018, skriver nyhedsbureauet AFP.

De næste sommerlege afvikles i den japanske hovedstad, Tokyo, i sommeren 2020.

Også her var det planen, at McDonald's skulle være sponsor, men det bliver ikke tilfældet.

MCD

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen