Berlingske Business

Fastfood-sværvægtere står muligvis over for comeback

US-SHAKE-SHACK-RAISES-PRICES-FOR-UPCOMING-IPO
Burger-branchen er i bedring, mens resten af restaurantbranchen er midt i en afmatning, siger Mark Kalinowski, der er analytiker hos finanshuset Nomura. Foto:

De amerikanske forbrugere har muligvis genfundet noget af deres tabte appetit på burgere og pomfritter.

December var i hvert fald den bedste salgsmåned i 2015 for fastfoodkæderne Mcdonald's, Wendy's og Burger King, skriver marketwatch.com.

- Burger-branchen er i bedring, mens resten af restaurantbranchen er midt i en afmatning, siger Mark Kalinowski, der er analytiker hos finanshuset Nomura, til marketwatch.com.

USA-FOOD/

I mandags hævede Nomura sin anbefaling af både Mcdonald's og Wendy's-aktierne til "køb" fra "neutral".

Væksten hos Mcdonald's kan blandt andet skyldes lanceringen af morgenmad, som kan købes hele dagen, i oktober.

- Forbrugerne er på tilbudsjagt, mener Mark Kalinowski.

23BUSBurgerkrig-HWY55.jpg

Han forudser på den baggrund, at Wendy's kan stå over for sit bedste kvartal i over et årti med en vækst på 4,4 pct. i det sammenlignelige salg.

Mcdonald's-aktien steg med 1,4 pct., Wendy's-aktien faldt med 1,7 pct., og Burger King-aktien dalede med 3,8 pct. på Wall Street tirsdag.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen