Berlingske Business

Europas pepperonikonger bor i Silkeborg

pep
DK Foods produkter er at finde på over 4 millioner pizzaer i Europa hver uge. Foto:

Pølsefabrikken DK Foods oplever stor succes med at producere pepperoni til pizzaindustrien og indtager en europæisk førsteplads.

Danmark er en pepperoni-nation. Det er pølsefabrikken DK Foods uden for Silkeborg, der har så meget fart på, at virksomheden er blevet Europas førende pepperoniproducent, skriver Børsen.

DK Foods skovler millioner ind. Det seneste regnskab vidner om en stigning på bundlinjen på 97 pct. og et rekordoverskud på 31 mio. kroner ud af en hemmeligholdt omsætning. De to ejere, Steffen Ramsgaard og Per Fischer Larsen kan således trække 22,5 mio. kroner ud i udbytte.

De to pepperonikonger mener, at det flotte resultat skyldes investeringer i ny teknologi.

»Resultatet skyldes, at de mange penge, vi har tjent, investerer vi massivt på ny teknologi, der gør vores produktion mere effektiv end vores konkurrenters,« siger Per Fischer Larsen.

DK Foods har investeret 50 mio. kroner over de sidste måneder i at automatisere produktionen, det har øget kapaciteten med 50 pct. uden at påvirke lønomkostningerne. Virksomheden har sine største kunder i Tyskland og England.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen