Berlingske Business

Direktør-stop i Royal Unibrew giver aktionærerne tømmermænd

Topchef Henrik Brandt, Royal Unibrew
Henrik Brandt, Royal Unibrew Foto:

Henrik Brandt stopper i Royal Unibrew. Den tidligere Carlsberg-direktør Jesper B. Jørgensen fra tyske Knauf overtager posten senest til næste sommer. Aktien falder knap fem procent.

Royal Unibrew må sige farvel til sin meget succesfulde administrerende direktør. Henrik Brandt stopper senest til sommer og bliver erstattet af Jesper B. Jørgensen, som kommer fra tyske Knauf. Det oplyser selskabet i en fondsbørsmeddelelse. Direktør-afgangen udløser øjeblikkelige tømmermænd til aktionærerne, som må indkassere et fald på knap fem procentpoint på børsen.

business

»På egne og bestyrelsens vegne takker jeg Henrik Brandt for en formidabel indsats som CEO i Royal Unibrew. Henrik Brandt har stået i spidsen for en fantastisk turnaround af selskabet, der for otte år siden var finansielt nødlidende, men som i dag såvel finansielt som kommercielt er en stærk regional drikkevarevirksomhed. Henrik Brandt har bl.a. via frasalg og akkvisitioner sikret en markant forbedret omsætning, indtjening og markedsværdi«, udtaler Kåre Schultz, bestyrelsesformand i Royal Unibrew og tilføjer:

»Med udnævnelsen af Jesper B. Jørgensen er vi i bestyrelsen overvist om, at Royal Unibrew kan fortsætte den positive udvikling som en stærk regional drikkevarevirksomhed med fortsat stigende markedspositioner og indtjening.«

tivoli

Henrik Brandt vil fremover prioritere bestyrelses- og rådgivningsopgaver.

Jesper B. Jørgensen, 50, har blandt andet en fortid i Arthur Andersen, Carlsberg og senest fra den tyske virksomhed Knauf, hvor han de sidste fem år har været Senior Vice President for Nordeuropa.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen