Berlingske Business

Deadline for ølgiganternes forlovelse er udskudt igen

GERMANY BREWERIES MERGER
Ølproducenterne, AB Inbev og Sabmiller, har fået udskudt deadlinen for, hvornår der skal være afgivet et formelt købstilbud fra dem. Foto:

Brylluppet mellem verdens største bryggeri, Sabmiller, og verdens næststørste bryggeri, AB Inbev, ligger stadig lidt ude i fremtiden.

Ølproducenterne har i hvert fald fået udskudt deadlinen for, hvornår der skal være afgivet et formelt købstilbud fra dem.

Det oplyser Financial Times.

Ølgiganterne har fået udskudt deadlinen for fusionen, der vurderes at have en værdi på over 700 mia. kr., til 11. november af den britiske myndighed UK Takeover Panel.

Det er anden gang, at bryggerierne har fået udsat deadlinen. Den seneste deadline udløb onsdag.

Selskaberne meddeler, at de har skabt "gode fremskridt omkring aftalevilkårene for det mulige tilbud."

Sabmiller-aktien falder onsdag formiddag med 0,2 pct. til 4002,50 pence, mens AB Inbevs aktie stiger med 0,4 pct. til 109 euro.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen