Berlingske Business

Danskere amok i makrelguf

Danskere amok i makrelguf - 1
Foto:

Danskerne har tilsyneladende fået mere smag for fiskekonserves. I første halvår af 2009 er salget af fiskekonserves således steget med 40 procent hos den nordjyske fødevarevirksomhed Amanda Seafoods.

Indtil sidste år har salget af fiskekonserves ligget nogenlunde på det samme niveau gennem flere år. Men i første del af 2009 har danskerne proppet ekstra store mængder af makrel, torskerogn og tun på dåse i indkøbsvognene. Amanda Seafoods har i første del af 2009 oplevet en stigning i salget af fiskekonserves på 40 pct.

"Det virker, som om danskernes prisbevidsthed er blevet større, og fiskekonserves er sunde produkter, som forbrugerne ”har godt af”, og som de har ”råd til”. Vi har jo også set, at discountbutikkerne har oplevet en større kundetilstrømning, og den samme tendens gør sig gældende ved vores basisprodukter, som torskerogn, makrel og tun. Det er ikke produkter, vi normalt oplever de store udsving af, men vi har solgt mere og mere det seneste år, og det er ganske givet forstærket af finanskrisen," siger direktør Jesper Kold Sørensen fra Amanda.

Han mener dog også, at det øgede salg hænger sammen med, at danskerne har opdaget, at sund fiskekonserves hører ind under ”Fisk 2 gange om ugen”-reglen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen