Berlingske Business

Danske tærter og citronmåner indtager Polen med stor succes

Dan Cake
Den kendte citronmåne fra Dan Cake er et blandt mange produkter, der skal sælges i endnu større tal til polakkerne. Foto:

Citronmånens moderfirma oplever vækst på det polske marked og vil udnytte den til at udvide yderligere.

Mazarintærter og citronmåner skal være fast indhold på det polske kaffebord, hvis det står til Dan Cake. De oplever medvind på det polske marked og investerer nu flere penge i det østeuropæiske land. Det skriver Børsen fredag.

»Der gælder akkurat de samme konditioner, som der gør i Danmark. Der er ikke forskel. Det gælder om at være oppe på dupperne og være konkurrencedygtige. Det er faktisk såre simpelt,« siger Erling Eskildsen, bestyrelsesformand i Dan Cake, søn af Dan Cake-stifter Jens Eskildsen og far til administrerende direktør, Klaus Eskildsen.

erling eskildsen

Dan Cake investerer i en stor produktionshal og en lagerhal til færdige produkter i Polen, og desuden vil Dan Cake konsolidere og udbygge sin position i landet blandt andet ved at blive større i de omkringliggende lande.

Den danskejede kageproducent havde en stigning på 80 millioner kroner fra det foregående år, så omsætningen nu ligger på 721 millioner kroner. Overskuddet er også pænt. Dan Cake havde overskud på 30 millioner i 2014 mod 12,5 millioner kroner året før.

Dan cake

Bestyrelsesformand Erling Eskildsen siger, at man er presset af hård konkurrence især på det danske marked, og at Polen er et marked, hvor Dan Cake klarer sig godt.

Dan Cake har været ejet af forskellige udenlandske firmaer, men i 2004 blev Dan Cake købt af en investorgruppe, hvor danske Givesco med Erling Eskildsen i spidsen indgår. Givesco ejer en fjerdedel af Dan Cake.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen