Berlingske Business

Dansk Supermarked satser på nethandel til skoler og ældre

Dansk Supermarked
Dansk Supermarked skaber en ny netportal for daginstitutioner og visiterede borgere. Det sker i samarbejde med iværksætter-virksomheden iPosen.dk. Foto: Jesper Rais

Dansk Supermarked træder nu for alvor ind på den digitale dagligvarescene. I samarbejde med iværksætter-virksomheden iPosen.dk bliver de online-leverandører af dagligvarer til en række af landets kommuner.

Det har taget tid for Dansk Supermarked at komme i gang med salg af dagligvarer på nettet, men nu ser det imidlertid ud til at de kommer med et gennembrud på det kommunale marked.

Til at gennemføre forandringerne på det digitale dagligvaremarked har Dansk Supermarked opkøbt iværksætter-virksomheden iPosen.dk. Den fire år gamle iværksætter-virksomhed har specialiseret sig i at levere dagligvarer for kommunerne til borgere, som ikke selv kan købe ind, og det er den gruppe, som Dansk Supermarked i første omgang fokuserer på at servicere med deres nye tiltag.

Udover at øge konkurrencen og skabe bedre vilkår for visiterede borgere ønsker Dansk Supermarked samtidigt at udvide tilbuddene til også at omfatte de kommunale daginstitutioner, forklarer koncerndirektør for e-commerce i Dansk Supermarked Kenneth Nielsen.

»Allerede i dag har mange kommunale institutioner et kontokort, som de bruger til indkøb i vores fysiske butikker. Fremover giver vi landets institutioner valgfriheden, så de selv kan bestemme, om de vil handle i butikkerne eller klare det online. Priserne vil være de samme, og det er nyt,« siger Kenneth Nielsen.

27BUSdetail.jpg

Opkøbet af iPosen.dk er formelt gennemført, og alle virksomhedens medarbejder flytter med over i Dansk Supermarked for at fortsætte udviklingen under samme navn.

»Vi er glade for at sælge vores hjertebarn til en virksomhed som Dansk Supermarked, der har evnerne, viljen og investeringskraften til at videreudvikle iPosen.dk. Jeg glæder mig rigtig meget til, som en del af Dansk Supermarked, at levere en endnu bedre service til kommuner og de visiterede borgere. Det har hele vejen igennem været vores mål med iPosen.dk at gøre noget særligt for dette segment,« siger Moonis Kamil, der er en af de tre stiftere.

I første omgang kommer tilbuddet til at omfatte 9 kommuner, men Kenneth Nielsen håber at kunne udbrede tilbuddet, ligesom han heller ikke er afvisende overfor, at forretningsmoddellen kan overføres til andre af Dansk Supermarkeds servicer på sigt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen