Berlingske Business

Dansk Supermarked kaster sig ind i vild burgerkrig

Burger

Dansk Supermarked har allieret sig med amerikansk kæde og indleder nu en ny offensiv mod Burger King og McDonald's.

Danskernes lyst til at spise burgere vokser hastigt. Det får både store og små aktører til at skrue op for etableringen af nye burgerrestauranter, skriver Finans.

Blandt dem er Dansk Supermarked, som indleder en ny offensiv - også mod amerikanske Burger King og McDonald's.

Den danske dagligvarekoncern vil åbne op mod 40 nye burgerrestauranter de kommende år rundt om i landet. Dansk Supermarked Group sidder nemlig på rettigheden til at etablere burgerbarer i Danmark for den amerikanske koncern Carl's Jr. og dens kædekoncept. Dansk Supermarked har udover Carl's Jr. også en franchiseaftale om Starbucks-kaffebarer i Danmark. I den sammenhæng åbner dagligvarekoncernen allerede kaffebarer både i dens egne lokationer og på andre placeringer især i Aarhus og København, så der nu er 15 danske Starbucks, skriver Finans.

Billede

I relation til Starbucks har Dansk Supermarked en aftale, som dækker placeringer ud over banegårde og lufthavne, hvor den amerikanske kaffekoncern har andre aftaler. Men for Carl's Jr. er franchiseaftalen nu klar, så Dansk Supermarked kan etablere sig, hvor ønsket er.

Carl's Jr. har 1.400 burgerrestauranter - især i USA - mens kæden også har valgt at ekspandere internationalt, hvor der indtil nu dog kun er tre europæiske lande: Tyrkiet, Rusland og Danmark - med.

Michael Hald

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen