Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Dansk Supermarked kaster sig ind i vild burgerkrig

Burger

Dansk Supermarked har allieret sig med amerikansk kæde og indleder nu en ny offensiv mod Burger King og McDonald's.

Danskernes lyst til at spise burgere vokser hastigt. Det får både store og små aktører til at skrue op for etableringen af nye burgerrestauranter, skriver Finans.

Blandt dem er Dansk Supermarked, som indleder en ny offensiv - også mod amerikanske Burger King og McDonald's.

Den danske dagligvarekoncern vil åbne op mod 40 nye burgerrestauranter de kommende år rundt om i landet. Dansk Supermarked Group sidder nemlig på rettigheden til at etablere burgerbarer i Danmark for den amerikanske koncern Carl's Jr. og dens kædekoncept. Dansk Supermarked har udover Carl's Jr. også en franchiseaftale om Starbucks-kaffebarer i Danmark. I den sammenhæng åbner dagligvarekoncernen allerede kaffebarer både i dens egne lokationer og på andre placeringer især i Aarhus og København, så der nu er 15 danske Starbucks, skriver Finans.

Billede

I relation til Starbucks har Dansk Supermarked en aftale, som dækker placeringer ud over banegårde og lufthavne, hvor den amerikanske kaffekoncern har andre aftaler. Men for Carl's Jr. er franchiseaftalen nu klar, så Dansk Supermarked kan etablere sig, hvor ønsket er.

Carl's Jr. har 1.400 burgerrestauranter - især i USA - mens kæden også har valgt at ekspandere internationalt, hvor der indtil nu dog kun er tre europæiske lande: Tyrkiet, Rusland og Danmark - med.

Michael Hald

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen