Berlingske Business

Dansk ismarked på katastrofal kurs

Dansk ismarked på katastrofal kurs - 1
Foto:

Lommerne skal være dybe, hvis man vil sælge is i Danmark, også kaldet »verdens hårdeste ismarked«.

Selv om de seneste uger har gjort det danske ismarked brandvarmt, er der alligevel udsigt til et markant fald i salget af is i år. Det skriver dagbladet Børsen fredag.

Til og med maj er totalmarkedet for ispinde og literis faldet 14 pct. i forhold til sidste år, og selv om den sidste halvdel af juni med god sommervarme trækker op, bliver juni formentlig kun på niveau med sidste år, og det er langt fra nok til at opveje det store fald i starten af året.

Det viser nye tal fra brancheforeningen Dansk Isindustri, der har landets største isproducenter som medlemmer. Producenterne sætter nu deres lid til guldmåneden juli, der dog også er startet godt.

»2009 bliver et af de dårligere år, må vi nok erkende allerede nu. Vi håber selvfølgelig, at den resterende del af sommeren bliver god og varm, men vi er noget bagud. Især maj var en horribel måned,« siger Per Sommer, der er divisionschef i Premier Is, der står bag kendte ismærker som Kæmpelæske, Kæmpeeskimo og Astronaut, skriver Børsen.

 
Fik du læst:

Her er de ti værste kaloriebomber

Luksuschokolade vinder frem

Her er fast-food kædernes 5 fedeste bomber

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen