Berlingske Business

Dansk gourmet-bryggeri åbner hanerne i Tokyo

Mikkeller
Mikkeller åbner sin sjette internationale ølbar i Tokyo. Foto: Betina Garcia Foto:

Mikkeller åbner sin sjette øl-bar i Tokyo. Samtidig lancerer bryggeriet en serie, der er eksklusiv for de danske ølentusiaster.

»Tænk på træpaneler og bambushåndtag på ølhanerne.«

Sådan beskrives den nyåbnede Mikkeller i en pressemeddelelse.

Det danske minibryggeri udvider og åbner sin sjette internationale ølbar i Shibuya kvarteret i Japan hovedstad Tokyo.

Barens indretning vil som i Danmark adskille sig fra traditionelle værtshuse ved være mere minimalistiske. Men den nyåbnede bar i Japan vil blive tilført et tvist af japansk arkitektur og atmosfære.



»De udenlandske barer handler om at vise, hvad vi kan uden at clashe med den lokale kultur. Det er ikke franchise – vi forsøger at implementere kulturen og vise respect,« forklarer ejer Mikkel Borg Bjergsø.

På baren vil der være et udvalg af Mikkellers mere 700 unikke øl, heriblandt den nye øl »Spontantripleblueberry«, der indeholder 1,5 kilo blåbær per liter øl.

Ud over åbningen i Tokyo planlægger Mikkeller i løbet af 2015 at åbne barer i Barcelona, Los Angeles, Taipei og Aarhus. Dermed er brandet repræsenteret i mere 40 lande på verdensplan. Således ligger salget i de første fire måneder af 2015 70 procent højere end de samme fire måneder for et år siden.

Succesen har dog ikke fået Mikkel Borg Bjergsø til at glemme de danske øl-entusiaster. Eksperimentet  »Small Brew Series« er netop blevet lanceret som en ny øl-serie, der ikke vil være tilgængelig uden for Danmark.

»Det er en ny udfordring, der minder os om at vi skal blive ved med at være kreative og have det sjovt,« siger Mikkel Borg Bjergsø.

En øl i den nye serie har ry for at være den stærkeste øl i Skandinavien med en alkoholprocent på 19,2.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen