Berlingske Business

Danone-salgstal giver investorerne sød smag i munden

DANONE-RESULTS/
Foto:

Franske Danone er i god form på børsen i Paris mandag formiddag, efter at selskabet har afleveret opløftende salgstal for tredje kvartal.

Danone, der er storkunde hos danske Chr. Hansen Holding, leverede nemlig en organisk salgsvækst, der overgik analytikernes forventninger. Samtidig blev de finansielle forventninger til hele regnskabsåret fastholdt.

Og det efterlader tilsyneladende en sød smag i munden hos investorerne, der sender Danone-aktien op med 2,3 pct. til 59,60 euro mandag formiddag.

Samlet set hentede Danone en vækst i det sammenlignelige salg på 4,6 pct. i tredje kvartal mod ventet 4,3 pct. blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

17BUSTroels-Lund-Poulsen.jpg

Salget viste særligt gode takter på det vigtige europæiske marked, hvor det voksede med 5,1 pct. i perioden. Omsat til euro blev den samlede omsætning 5,64 mia. i tredje kvartal.

Bedst gik det for segmentet for babymad, hvor salget i kvartalet steg med 10,9 pct. mod en forventning i markedet om en stigning på 7,5 pct.

- Solid organisk vækst i tredje kvartal bekræfter vores udvikling mod bæredygtigt at forankre en profitabel vækstmodel for Danone. Idet vi forventer at navigere i en fortsat volatil verden, er det hele Danone-koncernens prioritet at levere profitabel vækst samtidig med at styrke vores modstandsdygtighed, siger selskabets topchef, Emmanuel Faber, i forbindelse med pressemeddelelsen.

De gode takter giver desuden Danone sikkerhed nok til at gentage forventningerne til hele 2015 om en organisk salgsvækst på 4-5 pct. og en "svag stigning" i driftsresultatet.

FRANCE EU EUROPEAN PARLIAMENT

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen