Berlingske Business

Danone oplever svageste vækst i et årti efter sløjt salg af babymad

DANONE-RESULTS/
Danone yoghurt. Foto:

Verdens største yoghurtproducent, Danone, har i tredje kvartal måttet notere den svageste slagsvækst i mere end et årti.

Omsætningen blev godt nok øget med 2,1 pct. i sammenligneligt salg. Men analytikerne havde ifølge en rundspørge foretaget af Bloomberg ventet en omsætningsvækst på 2,4 pct.

Tilbagegangen kommer, samtidig med at der er tilbagegang på markedet for babymad, som traditionelt er et af Danones hurtigst voksende forretningsområder.

Markedet for babymad er presset af, at Kina er ved at modernisere reglerne for modermælkserstatning oven på bekymring for produktsikkerhed skabt af et boom i online køb af udenlandske babymad.

DANONE-CHINA/

Men hvor det i første omgang har øget efterspørgslen, er der nu et udsalg blandt de europæiske fødevareproducenter, som er i gang med at tømme deres lagre for i stedet forberede sig på de nye kinesiske regler.

Danone er blandt de mest populære producenter af modermælkserstatning i Kina.

øko

Selskabets enhed, der fremstiller erstatningsprodukterne, havde i tredje kvartal en salgsfremgang på 1,7 pct. Her havde analytikerkorpset sigtet mod en fremgang på 2,5 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen