Berlingske Business

Danish Crown ønsker en hurtig brexitaftale

Slagteriarbejdere nedlægger arbejdet: Vi føler os magtesløse
Det er afgørende, at en aftale for transitionsperioden efter brexit falder på plads hurtigst muligt.  Foto:

Det er afgørende, at en aftale for transitionsperioden efter brexit falder på plads hurtigst muligt.

Sådan lyder det fra slagterikoncernen Danish Crown, forud for at EU's chefforhandler, Michel Barnier, mandag forventes at få mandat fra EU-ministre til at kaste sig ind i næste runde af brexitforhandlingerne.

Det skriver Børsen.

Den britiske brexitminister, David Davis, forventer en aftale inden for otte uger, og hos Danish Crown er håbet en hurtig afklaring.

BM

»Det er en vigtig brik i det store puslespil, for det giver os vished for, hvor lang tid vi vil have til at tilpasse os til den nye virkelighed,« siger Lars Albertsen, eksportdirektør i Danish Crown, til Børsen.

Slagterikoncernen har slagterier og kødprodukter i henholdsvis Danmark og Storbritannien. Med kun 14 måneder til, at briterne formelt ikke længere er en del af EU, er det afgørende for den danske slagterikoncern at få klarhed over, om produktionen skal omlægges eller kan fortsætte uændret i overgangsperioden, skriver avisen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen