Berlingske Business

Daloons forårsruller kommer på hollandske hænder

Daloon
Daloon. (Foto: ALLAN LUNDGREN/SCANPIX NORDFOTO 2002) Foto:

Daloon er solgt til hollandsk fødevarevirksomhed, men virksomheden vil fortsat have hovedkvarter i Nyborg.

Nyborg: Et lille stykke dansk-kinesisk erhvervshistorie får en ende, når den hollandske fødevarevirksomhed Izico overtager Nyborg-virksomheden Daloon.

Familievirksomheden blev grundlagt i København i 1960 af Sai-chiu Van, og er siden blevet videreført af sønnen Hemming Van.

Sidstnævnte stopper dog som administrerende direktør i forbindelse med overtagelsen.

»Selvfølgelig er det vemodigt at sige farvel til Daloon efter 55 års familieejerskab.«

03BUSHelle-Busck-Fensvig.jpg

»Men jeg er også stolt af, at det er lykkedes os at udvikle min fars virksomhed, så den skaber interesse på det internationale marked, og jeg er overbevist om, at vi nu har fremtidssikret min fars idé om at lave gode, velsmagende fødevarer til en fornuftig pris«, siger Hemming Van i en pressemeddelelse.

Izico er ejet af den hollandske kapitalfond Egeria og har produktionsfaciliteter i Holland og Belgien.

Med overtagelsen af Daloon og det engelske datterselskab Daloon Foods vil selskabet styrke sin position i Skandinavien og forsøge at krydssælge koncernens produkter i hinandens netværk.

02BUSBagger-Soerensen2.jpg

Det er fortsat planen, at Daloon skal drives som en selvstændig virksomhed og have hovedkvarter og produktion i Nyborg.

Handlen er betinget af, at konkurrencemyndighederne godkender den.

28BUSPix-Katja-Nowaco.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen