Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Coop.dks dagligvaresatsning kæmper med børnesygdomme

Irma Mad Coop
Foto:

Irmas succesfulde net-supermarked blev til Coop.dk MAD i april, men overgangen har bestemt ikke været uden problemer. Det indrømmer den kommercielle direktør.

I april blev Irmas netbutik til Coop.dk MAD. Den blå Irma-farve kom i røde Coop-klæder, og Irmas netsucces skulle bredes ud fra Sjælland til hele Danmark. Nu skulle det være muligt at handle madvarer hjemme fra sin sofa, og få bragt dem til døren uanset om man var bosat i Skagen eller Gedser. Problemet er bare, at overgangen ikke har været specielt vellykket.

Det skriver Børsen.

»Det har været en stor opgave at få rettet skuden op, så vi er sikre på, at man får friske varer uanset om det er en avocado, fersk kød eller æg. Det har man undervurderet i starten, for det kommer ikke af sig selv,« siger Morten Viktor, der er kommerciel direktør for Coop.dk MAD.

Høgsted

Han tiltrådte stillingen i juni, to måneder efter at Coop MAD havde slået dørene op. Men børneproblemerne havde allerede hobet sig op for den nye netbutik, der kæmpede med udsolgte varer samt produkter, der ikke var friske, når de nåede kundernes køleskabe.

Ifølge Morten Viktor er de problemer i dag løst, men han indrømmer dog, at man har kæmpet med nogle fejl og mangler, der ikke har givet den bedste start for det nye online-supermarked, der slår sig op på et sortiment med flere end 8000 varer.

RB PLUS Køb ind hjemmefra og spar tid i hverdagen

At kunderne har haft samme oplevelse afspejler sig i firmaets score på Trustpilot. Ifølge Børsen er Mad.coop.dk blevet bedømt til blot 4,6 i gennemsnit, hvilket er langt efter konkurrenterne Osuma.dk, Nemlig.com og Shobr.com på skalaen, der går fra 0 til 10.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen