Berlingske Business

Coop.dks dagligvaresatsning kæmper med børnesygdomme

Irma Mad Coop
Foto:

Irmas succesfulde net-supermarked blev til Coop.dk MAD i april, men overgangen har bestemt ikke været uden problemer. Det indrømmer den kommercielle direktør.

I april blev Irmas netbutik til Coop.dk MAD. Den blå Irma-farve kom i røde Coop-klæder, og Irmas netsucces skulle bredes ud fra Sjælland til hele Danmark. Nu skulle det være muligt at handle madvarer hjemme fra sin sofa, og få bragt dem til døren uanset om man var bosat i Skagen eller Gedser. Problemet er bare, at overgangen ikke har været specielt vellykket.

Det skriver Børsen.

»Det har været en stor opgave at få rettet skuden op, så vi er sikre på, at man får friske varer uanset om det er en avocado, fersk kød eller æg. Det har man undervurderet i starten, for det kommer ikke af sig selv,« siger Morten Viktor, der er kommerciel direktør for Coop.dk MAD.

Høgsted

Han tiltrådte stillingen i juni, to måneder efter at Coop MAD havde slået dørene op. Men børneproblemerne havde allerede hobet sig op for den nye netbutik, der kæmpede med udsolgte varer samt produkter, der ikke var friske, når de nåede kundernes køleskabe.

Ifølge Morten Viktor er de problemer i dag løst, men han indrømmer dog, at man har kæmpet med nogle fejl og mangler, der ikke har givet den bedste start for det nye online-supermarked, der slår sig op på et sortiment med flere end 8000 varer.

RB PLUS Køb ind hjemmefra og spar tid i hverdagen

At kunderne har haft samme oplevelse afspejler sig i firmaets score på Trustpilot. Ifølge Børsen er Mad.coop.dk blevet bedømt til blot 4,6 i gennemsnit, hvilket er langt efter konkurrenterne Osuma.dk, Nemlig.com og Shobr.com på skalaen, der går fra 0 til 10.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen