Berlingske Business

Coop vil ind på markedet for forsikringer

Coop
Coop, der er Danmarks største supermarkedskæde, vil i samarbejde med forsikringsselskabet Topdanmark begynde at tilbyde forsikringer til de omtrent 1,75 mio. medlemmer af Coop. Foto:

Coop, der er Danmarks største supermarkedskæde, vil i samarbejde med forsikringsselskabet Topdanmark begynde at tilbyde forsikringer til de omtrent 1,75 mio. medlemmer af Coop.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Det er gennem kædens digitale kanaler, at den inden for fem år vil tiltrække 50.000 nye forsikringskunder. Hele salgsprocessen skal også foregå digitalt gennem Coops medlemsapp.

»Når vi kan få så mange medlemmer aktiveret til at bruge vores app, så burde vi også kunne få dem aktiveret til at købe en forsikring via appen. Vi vil have flere til at interessere sig for deres forsikringer,« siger Anders Mittag, der er direktør for medlemsprogrammer og digitale kanaler i Coop, til Børsen.

Han mener at Coop kan tiltrække nye forsikringskunder, fordi de danske forbrugere har en stor tillid til Coop som brand.

02BUSEUROPE-AIRLINESIAG-195.jpg

I begyndelsen vil supermarkedskæden sælge bilforsikringer, da det er dette marked, der vurderes til at have størst udskiftning. Men på sigt har Coop og Topdanmark tænkt sig, at der skal være en sammenhæng mellem de dagligvareprodukter, som den enkelte kunde køber, og den forsikring, som kunden har hos dem.

En idé som Lars Bay Nielsen, der er senior manager for financial services i konsulentvirksomheden Accenture, mener er grundlæggende for, at målsætningen om de 50.000 kunder om fem år kan lade sig gøre.

Coops mål for det nye forsikringssamarbejde er blandt andet at få danskerne til at tage en større interesse i sine forsikringer.

257202382.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen