Berlingske Business

Coca-Colas regnskab slukker analytikernes indtjeningstørst

FILES-US-BEVERAGE-EARNINGS-COCA-COLA
Foto:

Coca-Cola kom bedre ud af første kvartal 2018, end hvad analytikerne havde forventet.

Koncernen, der efter signede står bag en af verdens bedste brands, fik i kvartalet en indtjening på 47 cent per aktie mod en forventning om en indtjening på 46 cent per aktie.

Den justerede driftsindtjening landede på 7,6 mia. dollar kunne også mere end slukke tørste hos analytikerne, der havde set frem mod en indtjening på driften på 7,35 mia. dollar.

Det er blandt andet en satsning på sundere læskedrikke, der er med til at få indtjeningen til at stige - blandt andet Diet Coke.

Det er James Quincey, der er topchef i koncernen, der står bag den nye succes, skriver Bloomberg News.

Coca-Cola har for nylig relanceret Coke Zero og Diet Coke for at få løftet salget. Diet Coke har været inde i en periode, hvor der blev set skævt til den, i takt med at forbrugerne skar kunstige sødestoffer fra. I dag har Diet Coke fået et nyt udseende i en nye dåse og en anden smag.

Coke Zero er vokset med tocifrede vækstrater i kvartalet, mens Diet Coke er vendt tilbage til positiv vækst i Nordamerika som resultat af det nye udseende, oplyser koncernen.

En aktie i koncernen lægger an til en stigning i aktiekursen på 1,7 pct. i formarkedet.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen