Berlingske Business

Coca-Cola overrasker på bundlinjen

COCA- COLA-RESULTS/
Den amerikanske læskedrikgigant Coca-Cola formåede i de første tre måneder af året at tjene flere penge, end de aktieanalytikere, der følger selskabet, havde forventet. Foto:

Den amerikanske læskedrikgigant Coca-Cola formåede i de første tre måneder af året at tjene flere penge, end de aktieanalytikere, der følger selskabet, havde forventet.

Coca-Cola opnåede et justeret overskud på 0,48 dollar per aktie i første kvartal, hvilket var et stykke over de 0,42 dollar per aktie, som analytikerne adspurgt af Bloomberg News havde forventet.

I det rapporterede resultat må Coca-Cola dog notere en tilbagegang på bundlinjen til 1566 mio. dollar fra 1626 mio. dollar i samme periode af 2014.

Resultatet kom i mål på baggrund af en omsætning på 10,7 mia. dollar, hvilket var 100 mio. dollar højere end forventningen blandt analytikerne og en fremgang på 135 mio. dollar i forhold til første kvartal af 2014.

- Vi fortsætter med at se på 2015 som et transitår, hvor fordelene fra de initiativer, vi har sat i værk, vil tage noget tid om at materialisere sig, mens det makroøkonomiske miljø er volatilt og usikkert, skriver Coca-Cola i regnskabet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen