Berlingske Business

Coca-Cola leverer bedre end ventet i mindre størrelser

FILES-US-FOOD-BEVERAGE-EARNINGS-COCACOLA
Ifølge nyhedsbureauet har Coca-Cola succes med at flytte fokus væk fra at styrke slagsvolumenerne til i stedet at løfte indtjeningen. Foto:

Coca-Cola, som er verdens største producent af læskedrikke, har i tredje kvartal leveret en bedre end ventet indtjening samt omsætning, og det ser investorerne ud til at tage godt imod.

Inden den officielle åbning af onsdagens amerikanske aktiehandel ligger Coca-Cola-aktien således 1,3 pct. højere i 42,54 dollar i formarkedet.

Selskabets kvartalsregnskab viste, at indtjeningen per aktie - eksklusive særlige poster - endte på 0,49 dollar i tredje kvartal. Ifølge Bloomberg News havde analytikerne ventet et resultat på marginalt lavere 0,48 dollar.

Cola

Og selv om salget hos læskedrikgiganten endte med at falde 6,9 pct. til 10,6 mia. dollar, var det alligevel nok til at slå analytikernes estimat på 10,5 mia. dollar, skriver Bloomberg News.

Ifølge nyhedsbureauet har Coca-Cola succes med at flytte fokus væk fra at styrke slagsvolumenerne til i stedet at løfte indtjeningen. Et besparelsesprogram på 3 mia. dollar og forsøget på at få folk til at købe mindre flasker og dåser, som til gengæld kan blive solgt for en højere pris per ounce, skal have bidraget positivt til bundlinjen.

Billede

I forbindelse med regnskabet for tredje kvartal fastholder Coca-Cola sine finansielle forventninger til helåret 2016, hvor selskabet venter, at den justerede indtjening per aktie vil falde 4-7 pct. fra sidste år.

Selskabet venter derudover fortsat, at den organiske salgsvækst - som er ekskluderet opkøb, frasalg og valutaudsving - vil ende på 3 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen