Berlingske Business

Coca Cola lancerer lunkent klimamål

Coca Cola lancerer lunkent klimamål - 1
Foto:

15 procent af Coca Colas CO2-udledning skal være skåret væk i 2020 og alle flasker skal genbruges. Ny miljøplan skal gøre verdens største læskedrikfabrikant mere miljøvenlig.

En række nye miljø- og klimamål skal gøre dele af Coca Cola mere grøn. Ved at fokusere på mere genanvendelse og mindske transportbehovet, er målet at påfyldnings- og distributionsdelen af Coca Cola – CCE - skal nedbringe CO2-udslippet med 15 procent i 2020. "Selv om det er svære økonomiske tider, har vores vilje til socialt ansvar aldrig været større. Vores mål for 2020 viser, at vi er på rette vej," siger John F. Brock, topchef i Coca Cola CCE i en meddelelse.

Målet, der blev fremsat i forbindelsen med offentliggørelsen af Coca Colas seneste bæredygtighedsrapport, omfatter dog kun aktiviteterne i Nordamerika og Vesteuropa – og altså ikke Coca Colas aktiviteter i Afrika eller Asien.

Alle flasker skal indsamles
Som en del af det nye klimamål skal samtlige Coca Cola flasker i de to regioner fremover indsamles og genanvendes. Ligeledes er det Coca Colas mål, at man skal retunere lige så meget renset spildevand, som man forbruger – og dermed blive vand-neutrale.

Andre klimatiltag fra Coca Cola bliver et indføre hybridbiler i sin bil- og lastvognsflåde, at bruge elsparepærer og gennemføre energibesparende tiltag i virksomhedens bygningsmasse.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen