Berlingske Business

Coca-Cola lancerer for første gang et produkt med alkohol

FILES-US-COKE-RECYCLING-WASTE-ENVIRONMENT
Foto:

Coca-Cola lancerer for første gang i sin historie snart en sodavand med alkohol. Drikken sælges kun i Japan. Markedet for den slags vokser kraftigt.

Coca-Cola blev opfundet i 1886 apoteker dr. John Stith Pemberton, da han eksperimenterede med at finde en kur for hovedpine. Nu er den amerikanske gigant inden for læskedrikke for første gang i sin historie klar med en sodavand med alkohol.

I Japan vil Coca-Cola lave sin egen version af den populære alkoholdrik Chu-Hi, hvor mærker som Strong Zero, Highball Lemon and Slat for mange japanere er et alternativ til øl, skriver Financial Times.

At Coca Colas er på vej med en Chu-Hi-drik fremgår af selskabets egen hjemmeside. Det japanske Chu-Hi-marked har hundredvis af smagsvarianter. Chu-Hi er brusende sodavand på dåse, der er tilsat alkohol og typisk har smag af kiwi eller druer. Coca-Cola's nye produkt kommer til at indeholde mellem tre og otte procent alkohol.

Ifølge den japanske drikkevaregruppe Suntory er markedet siden 2013 vokset med mellem 5 og 25 procent om året. Chu-Hi-drikke konkurrerer med øl og drikkes især af kvinder. Det er usandsynligt, at Coca-Colas nye produkt vil blive lanceret uden for Japan, skriver Financial Times.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen