Berlingske Business

Coca-Cola har langet mere læskedrik over disken end forventet

KENYA-DAILYLIFE/
REUTERS/Baz Ratner Foto:

Den amerikanske læskedrikgigant Coca-Cola klarede sig bedre end ventet i andet kvartal på både salget og bundlinjen.

Overskuddet per aktie beløb sig til 0,61 dollar, hvilket er en fremgang på 3 pct. sammenlignet med samme periode året før og en spids bedre end 0,60 dollar, som analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet.

Samtidig lød omsætningen på 8,9 mia. dollar, hvilket overgik det ventede salg på 8,54 mia. dollar.

Sammenlignet med samme periode sidste år er omsætningen faldet 8 pct., men det skyldes en ændring i selskabets strategi, hvor det har lagt mere af salget ud til partnere i USA.

Coca-Cola har solgt licenser til eksterne virksomheder, som så står for salg og distribution af Coca-Cola-produkter, mens moderselskabet får procenter af salget og samtidig tjener på de koncentrater, der indgår i læskedrikkene.

Organisk steg salget 5 pct. i andet kvartal, og selskabet fremhæver et stærkt salg af Coca-Cola Zero og Fuze Tea.

Coca-Cola fastholder forventningerne til 2018 og sigter fortsat efter en organisk vækst på mindst 4 pct. og en fremgang i driftsoverskuddet på mindst 9 pct.

Coca-Cola-aktien stiger 0,7 pct. i formarkedet efter regnskabet.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen