Berlingske Business
17:03Mærsk var lyspunktet i rød C20-dag

Coca-Cola giver påsken skylden for fald i salget i første kvartal

COCA-COLA-FRANCE/
Foto:

Coca-Cola tjener lidt mindre i årets første kvartal sammenholdt med samme kvartal sidste år, og tabet skal ifølge selskabet selv blandt andet findes i, at påskeferien i år lå i april i stedet for marts. Færre feriedage betyder nemlig, at der bliver solgt færre colaer.

Britt og vand

Sodavandsselskabet omsætning lander i første kvartal i år på 9118 mio. dollar, fremgår det af regnskabet tirsdag. Det er et fald på 11 pct. fra sidste år, hvor omsætningen var på 10.282 mio. dollar.

»Resultaterne for første kvartal er på linje med vores plan, og vi er godt på vej til at levere vores omsætnings- og overskudsmål for hele året. Som forventet var omsætningen i kvartalet negativt påvirket af to færre dage og påskeferiens ryk til april,« siger administrerende direktør ved Coca-Cola Muhtar Kent i forbindelse med regnskabet.

»Vigtigst af alt bliver vi ved med at føre vores langsigtede strategiske transformation af Coca-Cola ud i livet. En plan, som jeg er sikker på vil levere endnu større værdi til aktionærerne i de kommende år,« siger Muhtar Kent, der i næste uge videregiver CEO-stafetten til James Quincey, der lige nu er produktionsdirektør i virksomheden.

MINSK, BELARUS - AUGUST 16, 20

Nettooverskuddet for første kvartal af 2017 er på 1184 mio. dollar. Det er 20 pct. lavere end samme periode sidste år, hvor nettoresultatet landede på 1493 mio. dollar.

/ritzau/FINANS

FILES-US-BEVERAGE-HEALTH-OBESITY-COCACOLA-PEPSUCO

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen