Berlingske Business

Chr. Hansens CFO: Asien lyser op i stærkt kvartal

chr. hansen
Ingredienskoncernen Chr. Hansen har haft pæn organisk vækst i årets første kvartal, hvor særligt salget af kulturer og enzymer til mejeriindustrien driver væksten, og hvor stor vækst i Asien lyser op. Foto:

Ingredienskoncernen Chr. Hansen har haft pæn organisk vækst i årets første kvartal, hvor særligt salget af kulturer og enzymer til mejeriindustrien driver væksten, og hvor stor vækst i Asien lyser op.

Selskabet havde i første kvartal, der dækker over perioden september-november, en organisk vækst på 14 pct., og det har ført en opjustering med sig.

- Vi har rigtig godt momentum i vores kultur- og enzymdivision, hvor vi vokser med 14 pct. Det er rigtig højt i den her branche, og det er vi meget tilfredse med, siger Chr. Hansens finansdirektør, Søren Westh Lonning, i forbindelse med selskabets regnskab for første kvartal.

Chr. Hansen får overskud i milliardklassen

Ser man på det regionale, så erklærer han sig tilfreds med udviklingen i regionerne Europa og Mellemøsten, Nord- og Sydamerika samt Asien og Stillehavsområdet. Særligt sidstnævnte lyser op.

- Jeg vil fremhæve Asien, som har en vækst på 31 pct. Det er bredt funderet, men især i Kina går det godt. Der bliver skrevet meget om en svær tid i Kina i medierne i øjeblikket, men det er ikke noget, vi mærker.

- Vi ser det delvist som et resultat af vores strategi om at gå direkte til kunderne i stedet for at bruge distributører, siger Søren Westh Lonning.

Chr. Hansen får overskud i milliardklassen

Derudover glæder han sig over, at der har været markant fremgang i selskabets farvedivision, der ellers har været et problembarn for selskabet i en længere periode.

Han erkender, at væksten i farvedivisionen, som var på 23 pct. i første kvartal, til dels skyldes et nemt sammenligningsgrundlag.

- Første kvartal sidste år var dårligt i vores farvedivision, så det hjælper selvfølgelig på væksten. Men vi ser et fortsat godt momentum i farveforretningen, siger Søren Westh Lonning.

Chr. Hansen får overskud i milliardklassen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen