Berlingske Business

Chr. Hansen går i karminrødt fra starten

pix - campari 2 - biz
Chr. Hansen leverer det røde farvestof karmin, der er i drinken Campari. Foto:

Chr. Hansen dykker over syv procent på sit sløje kvartalsregnskab.

Trods en stigning i salget var det ikke nok til at tilfredsstille analytikerkorpset, og en lille nedjustering gjorde det ikke bedre.

Chr. Hansen-aktier åbner derfor 7,17 procent nede i kurs 186,30 kroner fra morgenstunden onsdag efter sit sløje regnskab for tredje kvartal i det skæve regnskabsår 2012/2013.

Selskabet leverede onsdag morgen et regnskab, hvor forventninger til både toplinjen og driften for helåret blev nedjusteret, ligesom salgstallene ikke kunne leve op til analytikernes forventninger.

Her landede 14 aktieanalytikeres estimater, indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans, på en omsætning på 197 mio. euro for tredje kvartal, men selskabet realiserede blot 191,7 mio. euro. Samtidig havde analytikerne sat næsten op efter et resultat på 38,2 mio. euro, hvor Chr. Hansen ramte 35,5 mio. euro, ligesom overskudsgraden skuffede med en stigning til 27,6 procent fra 28,5 procent i samme periode sidste år. Her havde analytikerne ventet 29 procent.

De sløje kvartalstal kommer i kølvandet på en stærkt skuffende andet kvartal, hvor selskabet kort forinden havde fået ny adm. direktør og kæmpede med større engangsudgifter på grund af en øget salgsindsats, direktørskifte og en nedskrivning på otte mio. euro i forbindelse med nogle kliniske studier.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen