Berlingske Business

Chr. Hansen-direktør: Stærk start på året er bedre end ventet

Billede
Chr. Hansen er verdens største producent af bakterier, kulturer og enzymer til mejerprodukter, og andre fødevarer.De fleste bakterier fremstilles på selskabets fabrik i Avedøre. Når bakterierne er fremstillet, bliver de pakket og opbevaret i fryselagre ved -55 grader. Foto:

Medvind fra timing og engangsposter er blandt årsagerne til, at Chr. Hansen er kommet forrygende i gang med regnskabsåret 2016/17, fortæller selskabets finansdirektør, Søren Westh Lonning.

Ingredienskoncernen lægger ud med en organisk vækst på 11 pct., og det er dermed over selskabets forventning om at nå i mål med en vækst mellem 8 og 10 pct. for hele regnskabsåret.

- 11 pct. organisk vækst er en stærk start på året, og det var også lidt stærkere, end vi regnede med for første kvartal. Vi har lidt medvind på cykelstien i form af noget timing og salg, så alt i alt en god start. Og indtjeningsmæssigt er vi også rigtig godt tilfredse, siger Søren Westh Lonning.

Trods den stærke start holder selskabet fast i forventningerne.

Billede

- Selv om vi har fået en rigtig god start, så er der også timing og engangseffekter. Der er rigtig god vækst på tværs af forretningsområderne, både i "Colors" og "Health & Nutrition" har vi fået nogle ordrer, som vi først havde forventet i andet kvartal, forklarer finansdirektøren.

Den organiske vækst på 11 pct. er et godt stykke over det ventede blandt de analytikere, som Ritzau Estimates har indsamlet estimater fra. Her var der ventet en organisk vækst på 7 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen