Berlingske Business

Chr. Hansen dir.: Vi skal være paranoide overfor konkurrenter

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli
Selv om ingredienskoncernen Chr. Hansen er markedsleder på mejeriområdet, så er der grund til at være bange for, at konkurrenterne forsøger at tage markedsandele fra den største division, Food Cultures & Enzymes. Foto:

Selv om ingredienskoncernen Chr. Hansen er markedsleder på mejeriområdet, så er der grund til at være bange for, at konkurrenterne forsøger at tage markedsandele fra den største division, Food Cultures & Enzymes.

Det siger Christoffer Lorenzen, der er direktør for divisionen, i forbindelse med en kapitalmarkedsdag i London onsdag.

»Vi er blevet velsignet af et meget stabilt konkurrentlandskab. Hvad vi dog ser, er interesse fra nogle selskaber, der forsøger at komme ind på markedet. Novozymes eksempelvis er interesseret i mikrober,« siger direktøren.

Divisionen står for 60 pct. af en omsætning på over 1000 mio. euro, og den vokser mere end markedet gør over en kam.

»Vi regner med, at konkurrencen øges. Vi bliver nødt til at være lidt paranoide og have respekt for den viden og den kunnen, der er hos konkurrenterne,« siger Christoffer Lorenzen.

Chr. Hansen skal finde en ny administrerende direktør

I divisionen er også området bioprotection, der er et område, hvor naturen bruges til at løse problemer i forhold til fødevarer som naturligt forekommende bakterier, der kan reducere brugen af kemiske præservativer.

Bioprotection ventes at bidrage med 200 mio. euro til forretningen i 2025.

»Dialogen i Kina og i Latinamerika er ikke så modnet som i Europa. Men vi tror, at der er mulighed for penetration der i samme grad og måske endnu højere end i Europa og USA,« siger divisionsdirektøren.

Han påpeger, at to tredjedele af de 200 mio. euro kommer fra bioprotectionløsninger til mejeriprodukter.

TIL BM CHR HANSEN LABORATORIER

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen