Berlingske Business

Chr. Hansen ændrer salgsorganisation

Ingredienskoncernen Chr. Hansen ændrer nu sin regionale struktur for salgsorganisationen for at tilpasse regionerne og få et stærkere strategisk fokus.

Chr. Hansen ændrer sin regionale struktur for salgsorganisationen for at tilpasse regionerne og få et stærkere strategisk fokus. Det oplyser selskabet i forbindelse med regnskabet for tredje kvartal, der var ringere end markedets forventninger, og som også har affødt en jedjustering for helåret.

De fremtidige regioner i Chr. Hansens salgsorganisation er: EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika), Americas (Nord- og Sydamerika) og APAC (Asien og Stillehavsområdet). Hver region ledes af en Group Vice President, som rapporterer direkte til adm. direktør Cees de Jong.

“En kundeorienteret tilgang er meget vigtig for en virksomhed som vores og vi skal konstant sørge for, at vi er organiseret så vi bedst muligt matcher markedet. Med denne ændring flytter vi beslutningerne på koncernniveau endnu tættere på den lokale eksekvering,” siger Cees de Jong.

Den regionale omstrukturering medfører en ændring i ledelsesstrukturen. Ud over medlemmerne af direktionen, Cees de Jong, Klaus Pedersen, Knud Vindfeldt, Henrik Dalbøge, Carsten Bennike og Jesper Allentoft, består den daglige ledelsesgruppe af Winnie Büegel, Compliance, Christian Barker, Strategic Development (begge medlemmer i dag) og de nye Group Vice Presidents Jacob Vishof Paulsen, EMEA, David Carpenter, Americas og Sten Estrup, APAC.

I sidste måned oplyste Chr. Hansen, at koncerndirektør Carsten Hellmann, der havde ansvaret for Global Sales, har opsagt sin stilling og forlader Chr. Hansen den 31. august 2013.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen