Berlingske Business

Carlsbergs salg af alkoholfrit øl vokser markant

fadøl
Foto:

Efterspørgslen på det tynde øl vokser i takt med, at danskerne bliver mere sundhedsbevidste. Derfor har Carlsberg voksende succes med sin alkoholfrie øl.

Salget af Carlsbergs næsten alkoholfrie øl, Carlsberg Nordic, har været støt stigende siden lanceringen i 2014. Tal fra Nielsens Dagligvare institut viser, at omsætningen i dagligvarehandelen af Carlsberg Nordic med kun 0,5 pct. alkohol er steget med 21 pct. til 15 mio. kr. i løbet af 2015, skriver dagbladet Børsen.

»Vi har fået indfriet vores mål for de første år og så lidt mere til. Det er vi meget tilfredse med,« siger senior brand manager Jeppe Boel fra Carlsberg til Børsen.

øl

Carlsberg er så tilfreds med udviklingen, at selskabet til foråret vil lancere en såkaldt alkoholfri hvedeøl med navnet Carlsberg Nordic Hvede.

Indtil videre er salget af alkoholfrie øl en dråbe i Carlsbergs store ølhav, men Jeppe Boel forudser, at alkoholfri øl i fremtiden vil komme til at udgøre 4 til 5 pct. af det totale ølmarked.

Pics-Øl

»Trenden er, at forbrugerne i stadig højere grad bliver sundhedsbevidste, og i den trend passer nonalkoholiske øl godt ind,« siger han.

En øl må markedsføres som alkoholfri, sålænge den holder sig på 0,5 procent og derunder.

pix-carlsberg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen