Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Carlsbergs salg af alkoholfrit øl vokser markant

fadøl
Foto:

Efterspørgslen på det tynde øl vokser i takt med, at danskerne bliver mere sundhedsbevidste. Derfor har Carlsberg voksende succes med sin alkoholfrie øl.

Salget af Carlsbergs næsten alkoholfrie øl, Carlsberg Nordic, har været støt stigende siden lanceringen i 2014. Tal fra Nielsens Dagligvare institut viser, at omsætningen i dagligvarehandelen af Carlsberg Nordic med kun 0,5 pct. alkohol er steget med 21 pct. til 15 mio. kr. i løbet af 2015, skriver dagbladet Børsen.

»Vi har fået indfriet vores mål for de første år og så lidt mere til. Det er vi meget tilfredse med,« siger senior brand manager Jeppe Boel fra Carlsberg til Børsen.

øl

Carlsberg er så tilfreds med udviklingen, at selskabet til foråret vil lancere en såkaldt alkoholfri hvedeøl med navnet Carlsberg Nordic Hvede.

Indtil videre er salget af alkoholfrie øl en dråbe i Carlsbergs store ølhav, men Jeppe Boel forudser, at alkoholfri øl i fremtiden vil komme til at udgøre 4 til 5 pct. af det totale ølmarked.

Pics-Øl

»Trenden er, at forbrugerne i stadig højere grad bliver sundhedsbevidste, og i den trend passer nonalkoholiske øl godt ind,« siger han.

En øl må markedsføres som alkoholfri, sålænge den holder sig på 0,5 procent og derunder.

pix-carlsberg

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen