Berlingske Business

Carlsbergs britiske direktør forlader selskabet

BRITAIN-DENMARK-DRINK-COMPANY-EARNINGS-CARLSBERG
Foto:

Først røg Carlsberg af hylderne hos Storbritanniens største supermarkedskæde, Tesco, og nu ryger den administrerende direktør for Carlsberg i Storbritannien, James Lousada, ud.

Det skriver flere britiske medier - blandt andet The Grocer og just-drinks.com.


Der er dog ingen sammenhæng mellem de to begivenheder, lyder det fra bryggeriet.

- Efter en nøje vurdering har vi besluttet at en anden type lederskab er nødvendig for at rykke Carlsberg frem, udtaler chefen for Vesteuropa i Carlsberg, Jørn Tolstrup Rohde, i en kommentar, hvor han også takker Lousada for hans indsats.


I første omgang afløses James Lousada, der har haft under to år i førersædet, af Michiel J Herkemij, der tidligere har arbejdet for Heineken i Mexico, indtil der er fundet en permanent løsning.

Carlsbergs salg i Storbritannien er nede med 5 pct. på årsbasis og udgør 212,7 mio. pund, oplyser The Grocer, mens markedet derovre ifølge Nielsen-data er faldet 0,7 pct. i værdi.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen