Berlingske Business

Carlsbergs appel mod kartelbøde skal tages op onsdag

CARLSBERG-RESULTS/
Appeldomstolen i Düsseldorf skal onsdag teste en sag om et muligt kartel mellem flere bryggerier for år siden. Foto:

Onsdag kommer den danske bryggerigigant Carlsberg til at kigge mod syd, når appeldomstolen i Düsseldorf skal teste en sag om et muligt kartel mellem flere bryggerier for år siden.

Det skriver erhvervsmediet Finans.

Sagen tager udgangspunkt i, at Carlsberg sammen med en stribe andre bryggerier angiveligt skulle have løftet deres priser på øl på det tyske marked i begyndelsen af 2008. Det opsnappede de tyske konkurrencemyndigheder, som efterfølgende har uddelt bøder for samlet 2,5 mia. kr. til 11 bryggerier, en brancheorganisation og 14 personer.

Mens flere bryggerier har accepteret deres bøder eller indgået forlig, så har blandt andet Carlsberg appelleret sin dom og bøden på 462 mio. kr. Onsdag skal appeldomstolen i Düsseldorf så vurdere, om Carlsberg har grund til at skulle betale sin bøde.

Finans har forgæves forsøgt at få en kommentar til sagen fra Carlsberg, forhenværende Carlsberg-topchef Jørgen Buhl Rasmussen såvel som den tyske appeldomstol. I seneste årsregnskab skrev Carlsberg-ledelsen imidlertid:

»Ledelsen er ikke enig i konkurrencemyndighedernes konklusioner eller kendelsen, og derfor har Carlsberg Deutschland appelleret dommen.«

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen