Berlingske Business

Carlsberg vil satse på Vietnam trods salg af bryggeri

Carlsberg H1: Bundlinjen bliver løftet af særlige poster
På et pressemøde forklarer koncernchef Cees 't Hart frasalget i Vietnam med, at bryggeriet lå i den sydlige del af Vietnam, hvor Carlsberg ikke er særlig stærk, ikke har udsigt til at blive det - og desuden var det ikke i produktion. Foto:

Det kan virke underligt, at Carlsberg sælger et bryggeri i Vietnam, når det er et af de tre vækstmarkeder i Asien, som koncernchef Cees 't Hart fremhæver, Carlsberg vil satse på.

Det var nemmere at forklare og for investorer at forstå, at man solgte Malawi, der var Carlsbergs eneste fodaftryk i Afrika.

På et pressemøde forklarer han frasalget i Vietnam med, at bryggeriet lå i den sydlige del af Vietnam, hvor Carlsberg ikke er særlig stærk, ikke har udsigt til at blive det - og desuden var det ikke i produktion.

»Derfor kunne vi lige så godt sælge det, da vi ikke umiddelbart kunne se vi vil få brug for det lige med det samme,« sagde han på mødet.

cees

Carlsbergs tilstedeværelse er størst i den nordlige og midterste del af Vietnam, hvor det danske bryggeris position er meget stærk med udgangspunkt i bryggerier i Hanoi og Hue.

På mødet fastslog han, at de markeder, der satses stort på i Asien, er Kina, Vietnam og Indien.

SOCCER-EURO/FANS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen