Berlingske Business
07:13Små aktiestigninger i Asien tirsdag morgen

Carlsberg vil lokke nye forbrugere med ny Somersby cider

Til BT
En relancering af Sommersby-cideren i en ny og mere tør version, håber Carlsberg på at tiltrække det især ældre forbrugersegment. Foto:

Med lanceringen af en ny tør cider har Carlsberg indstillet sigtet på det ældre publikum, der skal give større andel af det voksende cidermarked.

Det skriver dagbladet Børsen.

Den nye Somersby Orchard Selection, der er en relancering af den velkendte Somersby, vil gøre sin entré på det globale marked i begyndelsen af maj.

- Det er ikke noget, vi ønsker at afsløre alt for meget om endnu, men årsagen er, at vi ved, at cider er det nye store hit i udlandet, og jeg er sikker på, at det er et spørgsmål om tid, før der herhjemme skyder cider-barer op, ligesom vi så det med specialøl for fem år siden, siger Camilla Gregers Andersen, innovation manager for Somersby, til dagbladet Børsen.

Direktør i Globus Wine A/S Henning Andersen

Somersby har været en af de hurtigst voksende brands i Carlsbergs portefølje i en årrække, og er desuden vokset markant i forhold til andre store cidermærker.

Derfor vil det gamle danske bryggeri puste nyt liv i potentialet, der skal vende en ellers fald vækstrate.

Værst ser det ud i Storbritannien, hvor væksten er gået i bakgear. Ifølge tal fra analysebureauet Nielsen tabte Carlsberg 40 pct. i volumen på salgssteder som supermarkeder i de sidste tre måneder.

Camilla Gregers Andersen vurderer, at omkring 18 pct. af ciderkategorien er drevet af innovationer, hvor forbrugerne godt kan lige variation. Indtil videre har der ikke været tilstrækkelig med innovation til at skabe gradvis vækst i kategorien. Det skal den nye Somersby rette op på. Den nye drik tager højde for forbrugernes forandrede vaner og skal tiltrække nye kunder.

Jesper Buch

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen