Berlingske Business

Carlsberg-topchef: Rusland skal nok komme tilbage

CARLSBERG-RUSSIA/
Foto:

Her på falderebet før koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen til juni forlader chefstolen i Carlsberg, er han fortsat overbevist om, at det vigtige russiske marked nok skal komme tilbage.

- Vi har haft megen modvind, og endnu er der ikke helt medvind, siger koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen om det russiske marked til Ritzau Finans.

Selvom rubelkursen er bedret til fordel for Carlsberg, er rubelkursen fortsat negativ i forhold til for et år siden.

- Markedet er endnu ikke forandret. Der er fortsat udfordringer, også for den den russiske forbruger, fremhæver koncernchefen og tilføjer:

- Forbrugeren har fortsat bekymringer og ikke de store muligheder for at købe det, de gerne vil.

Han erkender dog, at på den helt korte bane vil en bedring af økonomien ikke slå igennem.

- Men på et eller andet tidspunkt skal Rusland nok komme tilbage, forudser han.

Selvom det ikke kommer til at ske i topchefens tid, er Rasmussen tilfreds, så længe det kommer til at ske.

- Selv efter juni vil en positiv udvikling være velkommen for mig, da jeg stadig jo stadig er aktionær i koncernen, og jeg vil også fremover nyde de fremragende produkter, siger han med et smil.

På en telekonference fremhævede koncernchefen blandt andet, at det er lykkedes for Carlsberg at få prisstigninger igennem sine produkter.

- Vi har hævet priserne i januar og marts. Begge gange med 3-4 pct, siger koncernchefen.

Han vil af konkurrencehensyn ikke fortælle om konkrete planer for yderligere stigninger, men medgiver dog, at "det vil være fair at indregne flere i fremtiden".

Prisstigningerne koster næppe Carlsberg markedsandele, da konkurrenterne ifølge koncernchefen er fulgt med.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen