Berlingske Business

Carlsberg-topchef: Euro 2016 fortsat under vurdering - og også 2020

cees
Carlsbergs topchef, Cees't Hart. Foto:

Effekten af Carlsbergs store markedsføringssatsning - EM i fodbold - Euro 2016 - er fortsat ikke færdig, og der er heller endnu ikke taget stilling til, om Carlsberg skal deltage i sponseringen af Euro 2020. Det siger koncernchef i Carlsberg Cees 't Hart til Ritzau Finans.

»Vi kan endnu ikke bedømme effekten af Euro 2016 fuldt ud, men jeg kan sige: Det er en stor investering, som jeg føler vi har fået god eksponering ud af ikke mindst digitalt,« siger han.

Cees 't Hart mener også, at Carlsberg-mærket er blevet godt eksponeret, trods det at man ikke kunne reklamere med "Carlsberg", men måtte "nøjes" med "Probably" grundet streng fransk lovgivning.

SOCCER-EURO/FANS

I Frankrig er markedsandelen på on trade (restauranter og barer) blevet øget, men en konkurrents heftige markedsføring har givet en skuffende udvikling off trade.

»Før vi ser effekten af Euro 2016, tager vi ikke stilling til, hvad vi gør med Euro 2020, der jo har en anden karakter end det netop overståede,« siger koncernchefen.

Der er flere lande med, og turneringen foregår i flere lande.

»Vi regner med at vurdere effekten af Euro 2016 i løbet af et par måneder og vurderer Euro 2020 og vores eventuelle medvirken i løbet af næste år,« oplyser koncernchefen.

Cees

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen