Berlingske Business

Carlsberg tager kæmpenedskrivning på varemærker i Rusland og Kina

Carlsberg
Foto:

Nedgang i ølmarkederne i Rusland og Kina koster dyrt for Carlsberg. Bryggeriet tager endnu en stor nedskrivning på varemærker i de to lande.

Carlsberg nedskriver nu værdien af en række varemærker under sit russiske bryggeri, Baltika, og sit kinesiske bryggeri, Chongqing. Af årsregnskabet fremgår det, at Carlsberg har nedskrevet på varemærkerne for næsten 900 mio. kr.

Dertil kommer en yderligere restruktureringsomkostning i Chongqing på 277 mio. kr.

Det kommer dog efter en endnu større nedskrivning og oprydning i både Rusland og Kina, som Carlsberg foretog i 2015. Her skrev Carlsberg ned med hele 4,5 mia. kr. Men udarbejdelsen af 2016-regnskabet har altså vist Carlsberg-ledelsen og dens revisorer, at en yderligere nedskrivning var nødvendig.

Samlet nedskriver Carlsberg i 2016-regnskabet for 2,2 mia. kr. I 2015 skrev Carlsberg ned for 8,8 mia. kr.

Top

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen