Berlingske Business

Carlsberg skal sætte kunden i højsædet

SkanderborgFestival2007
Bryggeriet skal ifølge chefen i Danmark være bedre til at efterleve kundernes krav og efterspørgsel, hvor man tidligere har haft tendens til at kigge for meget indad. Foto:

Fem år med en faldende markedsandel i Danmark ser ud til at være slut for Carlsberg, og bryggeriets chef i Danmark, Carsten Hänel mener, at selskabet skal tænke mere på kunden, end på sig selv. Det skriver Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

Carlsbergs markedsandel er faldet fra 62 pct. i 2008 til 54 pct. i 2012, men ser nu ud til at vende. Men for Carsten Hänel er det ikke blot et spørgsmål om markedsandel, men også om rentabilitet.

- Vi kunne godt banke vores andel op på 60 pct. meget hurtigt. Det er bare et spørgsmål, om at vi satte priserne lavt nok. Vi ønsker en profitabel markedsandel, så vi har ikke et egentligt mål omkring markedsandelen, siger han til Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

Carlsberg i Danmark har blandt andet været presset af et forbrugerskifte på hjemmemarkedet i retning af vin og hård spiritus, samt af afgiftsstigninger, der har løftet grænsehandlen - et område, hvor Carlsberg ikke har kunnet følge med bryggerier som Royal Unibrew eller Slots.

Bryggeriet skal ifølge chefen i Danmark være bedre til at efterleve kundernes krav og efterspørgsel, hvor man tidligere har haft tendens til at kigge for meget indad.

- Vi skal være bedre til at tage udgangspunkt i forbrugerindsigt i alle vores beslutninger, siger han ifølge Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen