Berlingske Business

Carlsberg og Liverpool i gyser-forhandlinger om sponsorat

Carlsbergs forhandlinger om fortsat sponsorat af fodboldklubben Liverpool fortsætter.

Det skriver Bloomberg News.

"Vi er stadig i forhandlinger Liverpool med, og det er absolut muligt vi fortsætter vores sponsorat," siger Keld Strudahl, der er Carlsbergs chef for internationale marketingaktiviteter.

Han understreger, at Carlsberg har haft sponsoratet i næsten 18 år, og at Carlsberg har et godt forhold til den nye ledelse i fodboldklubben.

Netavisen epn.dk skrev i sidste uge, at Carlsberg var klar til at opgive sit sponsorat, hvis klubben forlanger det samme som Manchester United har sikret sig for en sponsoraftale.

Manchester United har tegnet en fire-årig kontrakt med det amerikanske forsikringsselskab Aon, der angiveligt skulle give klubben 20 mio. pund om året. Eller 80 mio. pund over fire år plus mulighed for bonus. Til sammenligning betaler Carlsberg 7-8 mio. pund om året for sin aftale med Liverpool - der er en tre-årig aftale, skrev netavisen.

"Det er en meget høj pris. Men jeg kan med garanti sige, at det bliver ikke Carlsberg, der betaler 20 mio. pund om året for at sidde på brystet af Liverpool. Så meget er det sponsorship ikke værd," lød det dengang fra koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen.

(RB-Børsen)

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen