Berlingske Business

Carlsberg lukker to russiske bryggerier

FILE INDONESIA ECONOMY CARLSBERG
Foto:

Carlsberg tager nu konsekvensen af den træge udvikling på det russiske ølmarked og lukker to bryggerier. Beslutningen er truffet, efter at produktionen på bryggerierne blev suspenderet sidste år.

- Som konsekvens heraf har Carlsberg-gruppen besluttet at lukke to af sine ti bryggerier i Rusland, skriver bryggeriet i en meddelelse torsdag morgen.

De økonomiske konsekvenser af lukningen og den afledte restrukturering er en nedskrivning før skat på ca. 0,7 mia. kr., som vil blive indregnet i særlige poster for 2014, og derfor hverken vil påvirke resultatet af primær drift eller det justerede nettoresultat. Der er desuden tale om en nedskrivning, der ikke påvirker pengestrømmene.

FILE DENMARK ECONOMY CARLSBERG

De to bryggerier ligger i Chelyabinsk og Krasnoyarsk.

- Salgs- og distributionsorganisationerne vil blive videreført i de to byer, men leverancerne vil fremover ske fra gruppens øvrige otte russiske bryggerier. Lukningen vil reducere den russiske kapacitet med ca. 15 pct. og vil påvirke omkring 5-600 medarbejdere, oplyser Carlsberg.

kolding

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen