Berlingske Business

Carlsberg lancerer banebrydende fadølsanlæg

Carlsberg CARLSBERG-RESULTS/
Ifølge Børsen har Carlsberg store ambitioner med "Draughtmaster", og planen er, at det skal være installeret på alle landets udskænkningssteder inden for de næste fire år. Foto:

"Draughtmaster" er navnet på Carlsbergs nyeste fadølsanlæg, der ifølge selskabet er banebrydende for fadølsmarkedet.

Fadølsanlægget har været under udvikling i 10 år og er ifølge Simon Mosegaard Fibiger, der er salgschef i Carlsberg, den største nyudvikling inden for fadøl i 80 år.

Det skriver dagbladet Børsen.

Top

Ifølge Børsen har Carlsberg store ambitioner med "Draughtmaster", og planen er, at det skal være installeret på alle landets udskænkningssteder inden for de næste fire år.

Det nye system kan ifølge Børsen sammenlignes med bag-in-box-teknologien inden for vinindustrien. Øllen kommer i en let plastikcontainer, og i takt med at øllen bliver suget op, bliver containeren suget sammen.

Systemet er en videreudvikling af det klassiske ølanker i stål, og er lukket, så det ikke kommer i kontakt med luft, så holdbarheden forlænges fra fem til 30 dage.

Dermed giver det nyudviklede fadølssystem også nye muligheder inden for salget af specialøl.

Billede

Scandic-hotellerne i Danmark har afprøvet Carslbergs nye fadølssystem. Scandic har nemlig tidligere haft problemer med at sælge tilstrækkeligt med specialøl til at kunne forsvare indkøb af fadølsankere med specialøl.

Men med den forlængede holdbarhed, har der åbnet sig en mulighed, skriver Børsen.

»Før var 11 pct. af den solgte øl specialøl. Nu er vi oppe på 32 pct.«, siger Jens Christian Andersen, der er direktør for føde- og drikkevarer i Scandic til Børsen.

Carlsbergs sats på specialøl er en del af selskabets Sail22-strategi til at forbedre indtjeningen og "Draughtmaster" skal skaffe selskabet en fordel i forhold til konkurrenterne.

»I Danmark vil vi gerne hæve salget af fadøl fra de nuværende 11 pct. af den solgte øl til 20 pct. Det er det langsigtede mål,« siger Simon Mosegaard Fibiger til Børsen og tilføjer:

»Det er en strategisk gamechanger, hvor vi for alvor siger, at vi vil det her, og insisterer på, at vi vil levere den perfekte fadøl. Og Draughtmaster bliver en kæmpe løftestang til vores fokus på specialøl.«

19BUSJACEK-PASTUSZKA-140735.jpg

Tuborg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen