Berlingske Business

Carlsberg-konkurrent vil have større bid af russisk ølmarked

Carlsberg trodser modgang i Rusland
Overskrift
Bryggerigiganten Anheuser-Busch InBev tror på at få en større del af kagen på det russiske ølmarked, som i dag har Carlsberg som den dominerende spiller. Foto:
9902035-carlsberg-results.jpg
Overskrift

Bryggerigiganten Anheuser-Busch InBev tror på at få en større del af kagen på det russiske ølmarked, som i dag har Carlsberg som den dominerende spiller.

Sådan lyder det fra bryggeriets landechef i Rusland, Dmitry Shpakov, i et interview med den russiske avis RBC, skriver Bloomberg News.

Dmitry Shpakov siger blandt andet, at AB Inbevs salg af Bud-brandet er i fremgang og er ved at nå op på siden af Carlsbergs salg af Tuborg. Derudover fortæller han, at salget af Corona er meget lovende.

CARLSBERG-RESULTS/

FILE DENMARK ECONOMY CARLSBERG

Han understreger dog, at det russiske ølmarked fortsat er meget svært og peger på, at produktionen er faldet med over 30 pct. de seneste år, hvor AB Inbev har lukket fem bryggerier.

Derudover peger han på, at der rent politisk er blevet sat flere forhindringer for bryggerierne gennem de seneste år. Det gælder blandt andet skattestigninger, restriktioner på ølstørrelser og begrænsninger på reklamer.

Carlsberg sidder ifølge bryggeriet selv på 38,4 pct. af markedet i Rusland, mens AB Inbev ikke oplyser, hvor stor en markedsandel bryggeriet har i Rusland.

pix-carlsberg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen